Neverland

 

"Neverland jsem já… víš? ... Představuje celek toho, kdo já jsem. Miluju Neverland."

Michael Jackson, 2003

 


"Když jsem vytvářel Neverland, vytvořil jsem svět tak, jak bych to chtěl vidět. Chtěl jsem, aby to bylo místo, kam by se daly přivádět nemocné děti z celého světa, které jsou deprivované a znevýhodněné... Nebo děti, které nikdy neviděly tento druh věcí v centrech měst - aby se nadechly čerstvého vzduchu a viděly hory a všechno ostatní.


 


„Co mě inspirovalo k vytvoření Neverlandu? Bylo to tak snadné, protože jsem byl sám sebou, a vytvářel jsem věci, které miluji. A co mám rád, to mají rády také děti, a nebo to má rádo dítě, které žije uvnitř dospělého člověka, víš? Je to tak snadné, protože jen za branou vytvářím to, co jsem nikdy nedělal, když jsem byl dítě. […]

 

Určitým způsobem lituju to, jaký můj život mohl být. […] Když jsem byl opravdu malý, tak 11 nebo 12, měl jssem smloubu s Motownem a musel chodit do nahrávacího studia. Musel jsem tam jít a dělat albal... Blížilo se letní turné a přímo přes ulici od toho nahrávacího studia bylo hriště. A já slyšel děti, takový ten davový šum, jak si hrály s míčem, bavily se a hrály tenis. A já tam občas chtěl strašně moc jít a trochu si hrát, ne jít do studia a zpívat. Prostě - víš - bavit se s ostatními dětmi. Ale nemohl jsem. […]
 
Lidé říkají, ‘Proč se pořád s dětmi?’ No, víš, byl jsem vychován ve světě dospělých. Když si děti hrály a nebo když spaly, já zpíval v klubech. […] Pracovali jsme, pracovali jsme , pracovali jsme, neměli jsme Vánoce, neslavili narozeniny...Takže si to kompenzuju, přirozeně si tu ztrátu vynahrazuju. Takže když ke mně přijdete za vrata, uvidíte zábavní park, uvidíte zvířata, uvidíte všechno, co jsem dříve neměl, jsou tu všude sladkosti... Je to zábava.”
 
Michael Jackson, “Take Two: The Footage You Were Never Meant To See”, 2002
 
 

 

 Rabín Schmuley:  Chci se tě tedy zeptat, co pro tebe Neverland znamená. Vložil jsi do toho místa svou mysl, své peníze a své srdce. Je to něco jako Eden, něco jako ráj, který jsi se snažil vytvořit?

Michael Jackson: Abych řekl pravdu, vytvořil jsem prostě takový svět, jaký bych ho chtěl vidět a vytvořil jsem věci, které jsem jako dítě nikdy neměl, jako atrakce nebo kino. Takže jsem chtěl všechno, co jsem si přál dělat, za svými vraty, protože vím, že nemohu jít ven do společnosti. A chtěl jsem, aby to bylo místo, kam se mohou vzít nemocné děti z celého světa, které jsou chudé a sociálně slabé, aby to byl přístav, kde se mohou cítit bezpečně a mít nějaký duh úniku (před realitou). Nebo děti, které ve městech nic podobného neviděly, aby mohly dýchat čerstvý vzduch, vidět hory a všechno tohle. Vidím to tak, že v Neverlandu bude mnohem více vody. Chci mnohem víc kaskád a jeskyní a to vyžaduje více vody. Tak to vidím. Myslím, že voda léčí a zvířata jsou tou největší terapií... příroda.

Rabín Schmuley: Ale jde to, vzít děti ven z reality a přivést je na toto místo? Nebo je to tak, že děti mohou být do toho místa pohrouženy a to se může šířit? Chceš takový udělat i zbytek světa? Je Neverland vzor a nebo přístav?

Michael Jackson: Domnívám se, že to je dokonalá hypotéza, protože lidé, kteří přijdou, se, myslím,  potom cítí mnohem lépe. Cítí se omlazeni, cítí se uzdraveni... a já to pozoruji. Je to příroda a je to láska. Ale je to hudba, která vstupuje do trávy a působí, že stromy rostou krásněji a přilétají ptáci. Pořád udržuji tuto synergii v chodu. Když jsou tam děti, můžeš se toho dotknout, můžeš cítit nevinnost. Přijde jelen a to všechno miluji. To je svět, ve kterém žiji.

Rabín Schmuley: Takže to je jako zahrada Eden - hudba, krása, zvířata, nikomu se neubližuje - všechna potěšení světa na dosah ruky.

 


 

 

„Scenérie byla celkem dechberoucí… nikdy předtím jsem neviděl tak krásný pozemek a dům. Jezera, mosty se rozkládají mezi nejkrásnějšími květinovými zahradami, ze kterých do letního vzduchu stoupala klasická hudba.“

Adrian Grant, první novinář, který navštívil Neverland, rok 1990

 

 

"Chtěl jsem mít místo, na kterém bych mohl mít vše, co jsem neměl jako dítě. Takže, vidíte atrakce. Vidíte zvířata. Je tady kino. Vždy jsem byl na turné a cestoval jsem. Víte? A nikdy jsem neměl prožívat tyhle věci Takže si tu ztrátu kompenzuji. Nemohu jít do parku. Nemohu jít do Disneylandu. Nemohu se procházet po ulici. Jsou tam davy lidí a jedno auto vedle druhého. A tak jsem si vytvořil svůj svět za vraty. Vše, co miluji, je za touto branou. Máme slony, žirafy, krokodýly, všechny druhy tygrů a lvů. A máme autobusy plné dětí, které tyhle věci neviděly. Nemocné děti přijíždí a užívají si to. […]"

 Michael Jackson

 

 

"(Vytvořil jsem to místo) pro sebe a pro děti. Každé 3 týdny přijíždí smrtelně nemocné děti z charitativních organizací jako je Make A Wish Foundation, Dream Street, Starlight atd. […] Jsou to nemocné děti, děti s s rakovinou. A já pro ně vymýšlím zábavu. Přichází, aby si užily. […] Projeví se dítě, které v každém žije. […] Miluju atrakce a podobné věci a sdílím je s dětmi. […] Míváme tu takových sto holohlavých dětí, všechny mají rakovinu, ale pobíhají okolo. Užívají si, a mě dojímá, že jsem jim to mohl dopřát, víš? Vnitřně mě to těší. […] Máme tu děti, které jsou krmeny infuzemi, jsou velmi nemocné, upotané na lůžko. Nemohou sedět, ale na těchto nemocničních postelích můžeš zmáčknout tlačítko a jedeš nahoru nebo dolů, takže jsou schopné sledovat (divadlo). Máme tady kouzelnické představení, promítáme nové filmy, kreslené filmy, cokoliv, jen aby mohly utéct do světa fantazie, kterou nemohou zažívat. Je to svět (fantazie), o který jsem byl připraven, když jsem byl malý. […] Jsou tu všude zvířata, mají své výběhy. Jsou po celém ranči. A ve dne jsou venku a hrají si a skákají okolo, mají své vlastní hřiště a oblast (, kde mohou být). Ve zvířatech nacházím totéž, co mi připadá tak kouzlené na dětech. Tu čistotu, upřímnost, kdy tě nesoudí, ale jen chtějí být tvými přáteli. Myslím, že je to opravdu sladké.”

Michael Jackson v rozhovoru s Oprah Winfrey, 1993

 

 

 

 

"Nedostanu se za zábavou. Občas chodím ven, ale ne pořád. Vytvořil jsem si vlastní svět za vraty, protože nemohu jít po ulici do místního kina nebo do parku a nebo si jít na tržiště koupit zmrzlinu. Takže si chcete takový svět utvořit za vraty. To dělám rád. Není to jen pro mě. Mohu to sdílet s mou rodinou, s přáteli nebo s kýmkoliv, s kým tak činím.“

Michael Jackson

 


Ve městě je tolik dětí, které nikdy neviděly hory, nepovozily se na kolotoči, nemají doma koně nebo lamu, ani je nikdy neviděly. Takže pokud mohu otevřít svá vrata a vidět to blaho, výbuchy smíchu a radostných výkřiků dětí, které se běží povozit, řeknu: ´Děkuji Bože´. Cítím, že jsem vyhrál souhlasný Boží úsměv, protože dělám něco, co přináší ostatním lidem radost a štěstí.”

Michael Jackson v TV Interview s Geraldem Riverou (2005) 

 


 

"Je to tiché a klidné místo k relaxaci, užívání si sebe sama a oproštění se od věcí, které trápí vaši mysl a iritují vaše srdce. Když projdete branou, ocitnete se ve velmi kouzelném, tichém, milujícím místě. Jsou tu jezera, kopce, tráva, stromy, atrakce, vláčky a divadlo. Má to 3000 akrů.

Kompenzuji si ztrátu svého dětství, kdy jsem si nemohl užívat dětských věcí, ale je to pro všechny. Máme tu postižené děti, děti s rakovinou, s leukémií, nadaci Něco si přej (Make a wish foundation), Ulici snů (Dream Street)... Dělali jsme to devět, deset, jedenáct let. Činil jsem tak už v domě mé matky v Encinu. Nikdy jsme nevyvěšovali vlajky, nikdy u toho nemáme tisk. Činím tak potichu. Plnými autobusy, které přijíždí. Nepovolujeme jim fotit nebo točit. Činím tak potichu, protože skutečná charita vychází ze srdce, víte? Ne z toho, když se říká ´podívejte se na mě, podívejte se, co dělám.´ Činím tak potichu, dělám to ze svého srdce. Dělal jsem to mnoho, mnoho, mnoho let.“

Michael Jackson v rádiovém rozhovoru se Stevem Harvym (2002)

 

 

Jiní lidé mají svá ferrari a letadla či helikoptéry nebo cokoliv jiného, v čem nachází své blaho. Mým blahem je dávat a sdílet a jednoduše se nevinně bavit.“

Michael Jackson, v interviu s Geraldem Riverou (2005)

 

 

"Jeho domov - údolí Santa Ynez v Kalifornii - byl zesměšňován jen proto, že tu měl zábavní park a zoo. Při mnoha příležitostech jsem to místo navštívil. e byly fantastické. Kdo by nechtěl vlastnit něco takového s autodromem a vlastním pouťovým kolem? A kdo nemá rád zvířata? Michael měl dost prostoru (více než 3 tisíce akrů), aby mohl vlastnit a starat se o dvě zoo. Ano, měl zde lamy, žirafy, slony, opice, tygry a další. Všichni byli nádherní. Michael miloval hry a zvířata, to všechno tady nebylo jen pro jeho zábavu. Mohli se z toho těšit i jiní. Každý týden otevřel Michael dveře do svého domova stovkám dětí, které byly nějak znevýhodněny. Mnoho charitativních organizací mohlo používat tyto prostory a Michaelovi zaměstnanci se k nim chovali s úctou."

Adrian Grant v doslovu své knihy "Michael Jackson - obrazová encyklopedie", červenec 2009

 

 

Michael Jackson byl jeden z nejmilejších lidí, které jsem kdy poznal. Chtěl být více než jen hudební génius. Chtěl pomáhat, léčit a měnit svět skrz lásku. Pevně věřím, že svět byl lepším místem, když tu byl s námi. Byl laskavý. Chtěl, aby se lidé zaměřili na děti, aby je dostatečně milovali a vychovávali, dávali jim pozornost, čímž by se zlepšilo násilí ve světě, chudoba a další velké problémy lidstva. Toto byl univerzální Michael Jackson. Pak tady byl Michael Jackson, osoba, se kterou jsem jednal každý den. Člověk, který miloval, když se dítě usmálo. Měl tolik peněz a mohl si je užít. Místo toho vybudoval Neverland. Místo, kde chtěl, aby byly děti šťastné. Aby se neřešila barva jejich kůže, náboženství, aby si jen dali zmrzlinu, projely se na kolotočích a byly šťastné.“

Thomas Mesereau, Michaelův právník



„Přišlo za mnou tolik rodičů, protože jejich děti, když mě viděly, tak se do mě zamilovaly. Zbláznily se - chtějí si hrát a lézt po stromech a já to s nima všechno dělám. (Rodiče) si mě vezmou stranou a se slzama v očích říkají: ´Michaele, já neznám své děti. Naučil jsi mě, jak opravdu trávit čas s dětmi, musím se to naučit´... Děti zbožňují zábavu, lásku, zbožňují pozornost. Chtějí den plný zábavy, věci, které, když s nimi zažiješ, tak budou navždy zapsány v jejich srdcích.

Má to vliv na to, kdo se z nich stane a co se stane s naším světem, co se stane v tomto vesmíru. Je to budoucnost.“

Michael Jackson

 

 

“Co mě na tobě fascinuje je to, že máš rozhodně takovou dětskou auru a když s tebou vidím děti, a jak si s tebou hrají, jsi jako jedno z nich. Ale dítě by tohle nevymyslelo. Dítě by to nedalo dohromady. Je to velkolepé.”

Oprah Winfrey, 1993


 

Zábava v Neverlandu:

 

Giving Tree:

„Na svém pozemku mám strom, často na něj lezu a sedím tam sám, jsem klidný, tichý a medituji. A velmi často mi Bůh dá tvůrčí jiskru, kterou potřebuji k tomu, abych dělal práci, ve které vynikám.“


"Nazývám jej ´Giving Tree´ (´Dávající strom´), protože mě inspiruje. Obecně rád lezu na stromy a tento strom mám nejradši, protože vylezu nahoru, podívám se dolů na jeho větve a to mi dává... prostě to miluju... tolik nápadů... Díky tomu stromu jsem napsal spoustu svých písní. Napsal jsem tu Heal The World, Will You Be There, Black Or White, Childhood...

Michael Jackson 


 

 
Michael hovořil o hudbě a tanci, které tvoří. Vysvětlil, že to "přichází z toho místa nevinnosti". Vyprávěl Bashirovi o zvláštním stromě v Neverlandu, jeho "dávajícím stromě", který inspiroval mnoho jeho písní, včetně "Heal the World" a "Will You Be There." Hovořil o něm jako o místě pro meditaci a psaní hudby. Bashir se ptal, proč jsou některé Michaelovy písně "velmi dospělé", když se inspiruje Peterem Panem. "To je pravda, ale moje hudba prostě přichází. Nepřemýšlím o ničem z toho. Je to hudba duševního stavu, opravdu je."
 
Bashir se ptal na Neverland, který nazval "mimořádným a dech beroucím místem". Ptal se Michaela, co ho inspirovalo k vytvoření Neverlandu. Michael řekl, že byl inspirován vším, co souvisí s tím, když je člověk dítě. Řekl, že Neverland je místo, kde shromáždil všechny věci, které si přál dělat, když byl dítě. Bashir se ptal, proč vždy, když jsou brány Neverlandu otevřené pro návštěvy, všude tam hraje hudba. Michael hovořil o milovnících stromů a řekl, že lidé jsou zvyklí si dělat legraci z někoho, kdo hovoří se svými rostlinami. Trval na tom, že existuje stále více důkazů o tom, že rostliny reagují na jiné živé bytosti. 
 
"Rostliny a tráva a stromy reagují na hudbu. Mají emoce. Cítí. Mají pocity. Když slyší hudbu, rostou krásnější. Kolem poletují motýli a práci." 
 
Hovořil o hudbě a její uzdravující síle, o jejím vlivu na lidské bytí, poznamenal, že hudba se hraje v obchodních domech, na jezdících schodech. Věděl, že se zde hraje proto, aby udržela lidi uvolněného, aby každého udržela v dobré náladě. 
 
Z knihy "Michael Jackson Conspiracy" od Aphrodite Jones

 

 


 

"Je to prostě místo, které tvoří rodiny, které je k sobě navrací, které sbližuje lidi skrze lásku, hravého ducha a přírodu. Neverland sbližuje rodiny. Uzdravuje."

Michael Jackson

 

 

"Dospělí přijdou do Neverlandu a říkají mi: ´Víš, nedělal jsem tyhle věci už léta... můžeš se přestat hlídat a být znovu dítětem.´ Já říkám: ´Od toho Neverland je. K návratu k nevinnosti. K zábavě.´

Michael Jackson

 


 

„Poprvé, kdy jsem svého otce vzala do Neverlandu, byl mrzutý. Je diabelik a všechno, s čím jsme přišli, byli sladkosti, takže si stěžoval. Byli jsme na arkádě a z jukeboxu to hlasitě vřískalo. Teď jsem hluchá, takže když to bylo hlasité pro mě, ostatním to muselo znehybnit mysl. Odešla jsem a ponořila si nohy do bazénu. Můj táta mě následoval, ale pak řekl, že jde sehnat vodu. Když se ani po půl hodině nevrátil, šla jsem zpět k arkádě, a spatřila ho, jak hraje videohru s obrovským úsměvem na tváři. ´Pow, dostal jsem tě! Pow, pow.´ Bože, bylo to nesmírně komické. 

Potom jsme šli k vlakové stanici. Byla plná pečiva a sladkostí. Můj otec, diabetik, si vzal do každé ruky dva nanuky, kapsy si naplnil bonbóny a čekal na vlak. Po večeři jsme šli sledovat film. Namísto toho, aby použil kelímek na popcorn na... popcorn, naplnil ho sladkostmi a šel si sednout. 

Na konci dne Michaelovi řekl, že konečně pochopil, k čemu ranč slouží. Konečně mu to došlo. Byl o dítěti uvnitř dospělého. Nemusíte být dítě, abyste si to užili a byl rád, že mu k tomu Michael otevřel oči. Michael jen řekl, že je rád, že doufá, že se dobře bavil a ať zase kdykoliv přijede.“ 

Katie Burrellová

 

 

“Pokud vás zajímá, proč mám tak rád vodní pistole, je to z toho důvodu, že když přijdete do Neverlandu, je pravidlem, že se musíte namočit. Buďto budete shozeni do bazénu, nebo si dáte vodní bitvu a nebo bitvu s vodními pistolemi. A já mám rád všechno z toho. […] Moje oblíbená hra, pokud to chcete nazývat sport - je to sport, je bitva s vodními balónky. Miluju, jak se rozprsknou, když zasáhnou cíl. Nikdy jsem bitvu s vodními balonky neprohrál. Jsem Michael Jordan bitev s vodními balónky. […] 

 

Neverland apeluje na dítě v každém muži, ženě i dítěti. Je to místo, ve kterém máte pocit, že se můžete vrátit zpět do svého dětství. Dospělí tu dělají věci, které dělali naposledy, když jim bylo tak 10 let. Je tu prostě zábava, je to kouzelné místo; dá se toho tady dělat tolik. Vždycky jsem chtěl mít místo, které mě zaměstná na celý den, a tady je neomezený prostor, na kterém můžete jezdit na čtyřkolkách, na koních, chodit na hory a užívat si různou zábavu. Je to prostě místo k zábavě. Miluju ho. A vždycky ho budu milovat. Nikdy Neverland neprodám. Neverland jsem já… víš? Je to... představuje celek toho, kdo já jsem, opravdu. Miluju Neverland.”

Michael Jackson, “Private Home Movies” 2003

 

 

Při mém druhém výletu do Neverlandu tu Michael Jackson pořádal soukromý oběd. Požádal nás, abychom se chytili za ruce a řekl chválu. Řekl modlitbu, sluneční paprsky pronikly domem, aby ho poctily, jeho energie byla duchovně magická, dotkla se každého z nás a zanechala nás v slzách. Byl neuvěřitelné světlo. 

Na adresu těch, kteří jej chtěli za každou cenu dostat, řekl Michael: ´Bylo to pro mě napsané v knihách. Prokázal jsem svou část. Teď bude Bůh jejich soudcem.“
Taymoor Marmarchi, která s Michaelem pracovala na humanitárních projektech

 

 

Po soudním procesu v roce 2005 Michael na radu svého právníka Toma Meseraua svůj ranč opustil, protože pro něj přestal být domovem, ale místem, kde ho zradili ti, kterým pomáhal, a v té době by zde nemohl žít tak, jako dříve. Kvůli finančním problémům ale nemohl MJ udržovat Neverland v chodu tak, jako dříve. V roce 2006 Michaelův mluvčí popře, že MJ chce Neverland prodat. 9.11.2007 vydala prohlášení týkající se Neverlandu Raymone Baynová: "V roce 2006 tehdejší poradci pana Jacksona s pomocí Fortress Investment Group LLC uzavřeli novou půjčku. Půjčka vypršela v říjnu 2007. Na rozdíl od publikovaných zpráv pan Jackson nikdy nezanedbal splácení půjčky. Pan Jackson brzy splatí celou půjčku a o ranč v Neverland Valley nepřijde. (...)" V roce 2007 odkoupila část Nevelandu společnost Colony Capital a investovala do jeho rekonstrukce. 

Dle Adriana Granta obdržel Michael Jackson 27.2.2008 soudní oznámení, že pokud nezaplatí 24 milionů korun, bude jeho ranč Neverland na jaře 2008 vydražen v aukci v Santa Barbaře. Prodávat se mělo naprosto vše, včetně jeho osobních věcí, věcí domácí potřeby a dokonce i stromy a rostliny. 10.5.2008 byla tato dražba zrušena. Michael k celé věci vydal následující prohlášení: "Jsem rád, že se věci okolo ranče Neverlandu v poslední době vyvíjejí příznivě. Jsem v jednání se společností Colony a Tomem Barrackem (šéfem společnosti Colony). Jednáme jak o ranči, tak o jiných záležitostech, které mi dovolí, abych se soustředil na budoucnost."

Od smrti Michaela v roce 2009 je ranč na prodej.

 

"Je velmi komplikované vysvětlit to tu. Když byl Michael naživu, vytvořil ´partnerství´ s Colony Capital s plánem získat po This Is It vlastnictví zpátky. Zemřel dříve, než to mohl udělat."

Karen Faye

 

 

"Brečela jsem a brečela. Je to tam nádherné. Stále to má dobrou energii. Myslím, že by to mělo být zachováno tak, jak to bylo, aby si tu děti, které nemohly mít dětství, užily zábavu. To byl jeho cíl, děti v nemocnicích. Měli by vrátit zpět všechny atrakce a vše ostatní. Až budu dospělá, vrhnu se na to. S tím můžete počítat. "

Paris, Michaelova dcera, o své návštěvě Neverlandu v roce 2011, kdy jí bylo 13 let. V Neverlandu byla i v roce 2016.

 

Zvířata z Neverlandu nyní povětšinou žijí v Banjoko Nature Preserve. Není známo, že by Paris nebo někdo jiný z Jacksonovy rodiny podnikli jakékoli kroky k získání Neverlandu zpět do svého vlastnictví. Fanoušci, kteří stále jezdí k jeho bráně, by ranč samozřejmě rádi uchovali a existují i iniciativy na jeho záchranu. 

 

The Gates of Neverland | Fan Tributes to Michael Jackson the King of Pop:

 

Fotogalerie Neverlandu: www.michaeljacksonforever.cz/neverland/fotografie-neverlandu/

 

Komentáře: Neverland

Datum: 09.08.2015

Vložil: Maťulda

Titulek: Michael

Bude mi 14 let, Michael byl úžasný člověk, miloval děti vlastně všechny pokud mu někdo neublížil :) Pro mě byl dokonalí i když jiné děti v mém věku by se za to styděly řekly by vždyť je to staromodní !!! Jsou hloupí Michael staromodní NIKDY nebude !!! Byl, Je a VŽDY Bude v našich srdcích !!! Byl dokonalí a mám ho strašně mooooc ráda !!! Jeho písničky si i zpívam moc bych si přála si nějakou zaspívat s ním !!!
MILUJI TĚ Michaeli <3 :* :* :* FOREVER <3 :* :* :* Jeho srdce bylo plné Lásky a radosti ! Viděla jsem tolik jeho videi, je to smutné že zemřel a všichni o něm píšou vše strašné co není ani pravda !!! Ten doktor co ho zabil tomu bych udělala to samé i když Michaela nám to už nevrátí !!! Viděla jsem i videa co nasvědčují tomu že Michael žije ale to taky nemusi byt pravda ale je to přesvědčivé :(

Datum: 25.01.2016

Vložil: Andrea

Titulek: Re: Michael

mas naprostou pravdu sie je mi deset ale mam ho moooc rada

Datum: 31.05.2015

Vložil: Shanti

Titulek: Co na srdci to na jazyku

Pořád a pořád dokola si pročítám co sám říkal ve všech možných směrech života. Chápu ho, mnoho věcí cítím stejně, některé jen podobně. Díky němu, jeho hudbě(ačkoli jsem jiná generace) cítím, že se měním. Je to jako bych se mu přibližovala. Svým způsobem jsem také ztratila dětství, lépe řečeno, jsem jej prožila v depresích a stavech úzkosti z mnoha zlých věcí, které se mě hluboce dotkly. I léta potom jsem prožívala v depresích, dokud jsem se nepokusila o to se jich konečně zbavit a začít žít. V tu chvíli, ani nevím jak, jsem se dostala k jeho písním, po velmi dlouhé době. Naposledy jsem je poslouchala snad právě ve svém dětství a doma jsme měli dvojCD History. Tehdy jsem, ale neuměla anglicky a mé srdce bylo rozervané, takže jsem nedokázala porozumět.
Teď zhruba už měsíc a něco, u sta hromů, je to jako by mi skrze čas podal ruku a řekl mi: "Neboj se, všechno bude dobré. Ty to zvládneš. Miluji tě." Občas mi to prostě nedá a rozpláču se, protože díky němu, nechť je mu země lehká, jsem opět po letech pocítila radost, že žiju. Celou mě to roztřáslo, cítila jsem hlubokou radost, všechno bylo okolo barevnější, světlejší a já cítila, že ta radost je od něj. Dal mi dárek, dal mi pomoc a dává mi ji pořád. Jsem mu za to vděčná, ačkoli mám před sebou ještě dlouhou cestu a vím to, ale zároveň taky cítím jeho ve svém zjizveném srdci a to mi dává víru, že to dokážu, protože Michael mi věří a já osobně ho nehodlám zklamat.
Deprese jsem se sice ještě úplně nezbavila, ale díky té radosti, kterou mě zaplavil vím, že ta možnost tady je a taky jsem pochopila, že ještě stále dokážu cítit, což ještě před pár měsíci pro mě bylo nedosažitelné a kdyby mi někdo řekl, že dokážu cítit něco tak krásného a vřelého poslala bych ho do háje s tím, že tomu nerozumí. Vděčím Michaelovi sama za sebe. Miluji ho za to jaký byl a je mi líto, že jsem ho nenašla dřív. Každý má v životě svou cestu, po které jde. Každý se na té cestě učí o sobě a světě svým vlastním tempem, škoda, že to moje bylo tak pomalé. Chtěla bych totiž pocítit jeho auru, o které všichni tolik básnili. Chtěla bych cítit tu energii a užít si ji, nechat si jí pomoci. To už však není možné a jediné co mi zbylo jsou jeho písně a slova, vše plné jeho vlastních emocí, nadějí a snů.
Uctít jeho památku však mohu sama sebou a tím, že se s jeho pomocí dostanu z depresí, abych mohla svou cestou procházet konečně bez trní a pak našemu milovanému andělu vyslovit:"Děkuji, miluji tě takového jaký jsi."

Datum: 31.05.2015

Vložil: Iva

Titulek: Re: Co na srdci to na jazyku

Shanti,to je tak nádherně napsané,že mi tečou slzy...
Nádherně jsi vyjádřila Michaelovo obrovsky láskyplné srdce
a jeho dobrotu ..díky Ti za to !!!Ano,on byl anděl na zemi
a nezasloužil si tolik bolesti a zklamání,které musel zažívat.
Přeji Ti ze všech sil,ať Tvé problémy ustupují a ať jsi zdravá
a šťastná....a to že Ti v tom Michael pomáhá je úžasné a je to jen důkaz toho,,že je tady s námi dál....Měj se moc a moc pěkně..

Datum: 01.06.2015

Vložil: Shanti

Titulek: Re: Re: Co na srdci to na jazyku

Nemusíš mi za to děkovat. Jen jsem chtěla napsat co cítím, vyjádřit to, jak mi pomáhá poslouchat jeho písně, číst jeho slova a poslouchat jeho hlas. Mnohdy když poslouchám jenom jeho hlas je to jako by stál hned vedle mě. Neskutečný pocit. Ach, stýská se mi po něm, je mi tak zvláštně smutno, když si uvědomím, že už není. Měl ještě tolik plánů, tolik snů, tolik práce. Srdce mě bolí z vědomí, že už to nenaplní, ale co mě děsí je ten fakt, že zemřel v hrůze. Našla jsem na youtube záznam jeho posledního telefonního hovoru. Jeho hlas a to co říkal, vyděsilo mě to k smrti, protože on něco věděl a proto ho zabili a on sám se nechal zabít, aby ochránil své malé andílky. Obětoval se z lásky. To mě utvrzuje v tom, že byl skutečně milující muž, něžná, milující bytost. Kéž jeho vrahy stihne spravedlivý trest!

Datum: 08.09.2014

Vložil: Vanessa

Titulek: Novodobí ježíš

Lidé ho milovali a věřili v něho víc jak v Boha. Protože byl skutečný. A když ho viděly chtěly si alespoň šáhnout dotknout se a když obejmul. Bylo vidět jak je to od něj přístup- já tě ochráním. Na Michaela mě opět (po pauze kdy jsem ho Milovala v mých 16 letech-Hit You are not alone-mě dostával jako nyní Chicago) přivedla moje 4 letá dcera. Která po shlédnutí několika klipů a písniček nechce pohádky ale MJ. Když zlobí říká - bude se na mě Michael zlobit? Nebo naopak když je hodná -jestli to Michael vidí.? A já se začala spolu s ní nyní procházet jeho rozhovory a moc mě mrtí že tenkrát když byl tady u nás v PHa jsem nešla na koncert i když jsme měly lístky. Bylo mi hloupé že můj první přítel mi koupil tak drahý dárek. A neuměla jsem ho přijmout. Nyní mě to Mrzí a ani nechápu že jsem ho tolik let vůbec ani nepostřehla ještě když žil. Co vím tak jsem nikdy těm blábolům o něm nevěřila. Bylo mi ho jen líto a o to víc když ho vidím v těch rozhovorech a v This is it. Svět chtěl uzdravit ale aby někdo uzdravil jeho. Jeho poruchu spánku a jeho kolegové aby mu pomohly. Mám také menší potíže se spánkem a částečně vím jaké to je. A on jim věřil a pak ho prostě zabijí. Při moderních technologiích ho neuměly pohlídat? Ale jak říká žije v jeho dětech (je kousek z nich) Myslím že byli vychováváni pro lásku . Paris je hodně citlivá jako on, Blanket je mu moc podobný. Děkujeme Debbi že mu splnila jeho největší sen být otcem. A ráda bych se jednou v životě chtěla podívat do Neverlandu. Budu doufat že Paris udělá maximum pro jeho záchranu a já budu mít možnost se tam podívat .
Na základě jeho rozhovorů se nad sebou zamýšlím a budu se snažit plnit své sny.

S pozdravem Všem fanouškům MJ a dobrým lidem

Datum: 06.10.2018

Vložil: Zdenička 14

Titulek: Re: Novodobí ježíš

Víc jak Boha?Já miluji Michaela ale nemohu říct , že ho lidé milovali víc než Boha.To je moje hranice jinak ho taky miluju byl rozkošnej.
Nemohu se dočkat až přijde Ježíš a mrtví budou proměněny v živé a dostanou nová oslavená těla kolem 33 let :)

Datum: 18.05.2014

Vložil: petra

Titulek: pěkné

Je mi 9 let.Michaela mám ráda díky moji mamce která mi ho ukázala v televizy.Mám oněm knížku ,obraz,videohru i polšátř na kterém spím.Moc věřím že měl rád děti.Je mi líto že už tady není,ale v naších srdcích bude pořád.

Datum: 02.03.2019

Vložil: Jana

Titulek: Re: pěkné

Je mi 12let.Nebýt Michaela,pořád bych tvrdla u mobilu.moc se těším až budu mít nový pokojík,budu tam mít obrovskou nálepku na zdi s Michaelem.Mám i tašku do školy,klobouk,rukavice,i jeho životopis.Jo,a poznala jsem ho když jsem poslouchala rádio,zavolala jsem mámu a zeptala jsem se jak se jmenuje ten zpěvák a řekla mi,šílenej Jackson!
hodněkrát jsem potají zalezla na záchod a brečela jsem že umřel.

Datum: 04.07.2013

Vložil: Katka

Titulek: proč?

Děkuji vám všem za tato krásná slova. Lépe bych to nevyjádřila. Souhlasím s vámi ve všem. Michael jednou (možná i víckrát) prohlásil, že žárlivost je vlastnost, kterou nemá rád. Myslím že dost lidí ji nemá rádo. Právě žárlivost je odpovědí na otázku, proč k němu byli lidi tak zlí. Je to smutné, že lidi jsou takoví.

1 | 2 >>

Přidat nový příspěvek