Michael jako učitel

Wade Robson vypráví:

Mluvíval jsem s Michaelem tři hodiny denně. Nikdy jsem vlastně nezjistil, jak si našel tolik času, protože se zdál velice zaneprázdněný, ale volal mi a povídali jsme si, povídali a povídali. Když dostal mobil, volal a psal pořád. Bylo to součástí úžasného přátelství, které trvalo 20 let.

Poprvé jsem se s Michaelem setkal, když v roce 1987 začínal své turné Bad. Bylo mi pět, ale Michaelova společnost pořádala v každé zemi taneční soutěž a já se zúčastnil té v Brisbane. Pamatuju se, že jsem byl dítě a tančil na jeho video - první, které jsem kdy viděl byl Thriller, když mi byly dva roky. Byla to kazeta mé mámy a já do toho byl blázen. Pokaždé, když se ukázal vlkodlak, běhal jsem vyděšeně po kuchyni. Když mi byly tři, uměl jsem celou choreografii.

Soutěž jsem vyhrál. Šli jsem na Michaela do Brisbane a tam mu mě představili. Vzpomínám si, že jsem měl na sobě kostým z Bad - mámin pásek jsem měl okolo sebe obtočený snad pětkrát. Na Michaela to zapůsobilo a zeptal se mě, jestli tancuju. Řekl jsem mu, že ano a on se mě zeptal: "Chceš se mnou zíta večer vystupovat?"

Nemohl jsem tomu uvěřit. Další den měl vystupovat v Brisbane. Jeho představa byla taková, že bych přišel na poslední píseň show, což byla Bad. Bral si k sobě na pódium nějaké opuštěné děti, takž si usmyslil, že by bylo cool, abych přišel v kostýmu Bad. Na konci písně jsme všichni byli na pódiu - byl tam i Stevie Wonder a Michael přišel a řekl: "Pojďme." Pochopil jsem to jako "Jdeme na to!" Šel jsem na kraj pódia, hodil do davu svůj klobouk a začal šílet. Když jsem se otočil, Michael se loučil s publikem, ostatní děti byly pryč a Stevieho Wondera odváděli z pódia. Myslel tím: "Pojďme, je konec." 



Když jsem to zjistil, utekl jsem. Moje máma a já jsme potom s Michaelem strávili dvě hodiny v hotelu a stali se přáteli. Ukázal nám klipy z nového Moonwalkera, na kterém pracoval a povídali jsme si a povídali. Ve skutečnosti jsme nebyli v kontaktu, ale připojil jsem se k taneční skupině - doslova do dvou let a do dne jsem byl hrát v Americe v Disneylandu. Přes Michaelovi lidi jsem se s ním dostal do kontaktu a on si mě pamatoval. Spolu se svojí rodinou jsem šel do studia Record One, kde mixoval své album Dangerous. Ukázal jsem mu některá svá taneční videa a on mi řekl: "Chceš ty a tvá rodina přijít dnes večer do Neverlandu?" Všichni jsme souhlasili a zůstali tam dva týdny.

Naše přátelství rozkvetlo. Dva týdny měl bral do svého tanečního studia, pouštěl hudbu a pak jsme hodiny tancovali a jamovali. Seděli jsme tam a sledovali filmy jako Teenage Mutant Ninja Turtles. Jindy jsme jen tak vyjeli z Neverlandu autem a poslouchali hudbu na plné pecky.

Dokonce mě učil, jak dělat moonwalk. Byli jsme v jeho tanečním studiu. Učil mě krok za krokem. Celou noc jsem nemohl spát. Nadšení z odstrkování nohou a klouzání zpět v pohybu moonwalk s chlápkem, který ho proslavil, bylo vzrušující. Později jsme se já a máma chtěli přestěhovat do Ameriky, abychom následovali mé sny o tom stát se tanečníkem a on nám pomohl. Dal mi skvělý začátek tím, že mě umístil do některých svých videí, jako třeba Black or White. Ujal se role učitele.

Když mi bylo sedm, řekl mi, že bych mohl být filmový režisér a tím jsem se také stal. Vytvořil ve mě žízeň po poznání. Jeden den se u mých dveří objevilo mini nahrávací studio, co však bylo opravdu skvělé bylo to, že mi neumožnil, abych se stal rozmazleným frackem. Řekl: "Tohle je pro tebe, ale chci vidět, že s tím něco uděláš. Nepovažuj to za samozřejmé, jinak si to vezmu zpátky."

Naposledy jsem ho viděl v červenci 2008. Pracoval jsem ve Vegas na jedné show a on tam bydlel. Já, má žena a jeho tři děti jsme si udělali grilovačku. Byla to ta nejnormálnější věc na světě. Já a má žena jsme šli do Whole foods a koupili něco na vaření. Když jsme k němu ale přišli, poskytl nám spoustu zásob. Řekl jsem: "Kámo, proč jsi přitáhl tolik cateringu? Máme tady normální jídlo." Vzpomínám si, že jsem venku vařil, zatímco Michael seděl pod deštníkem.

Byli to skvělé časy, protože Michael byl moc laskavý člověk. Nejvíc ze všeho mi budou chybět naše telefonické rozhovory. Pořád mám svůj mobil s jeho číslem. Nemůžu snést pomyšlení na to, že bych vymazal jeho zprávy. 

Michael Jackson navždy změnil svět a, něco osobnějšího, můj život. On je důvod, proč tancuju, důvod, proč dělám hudbu a jeden z hlavních důvodů, proč věřím v čistou dobrotu lidstva. 20 let byl můj blízký přítel. Jeho hudba, jeho pohyb, jeho osobní slova inspirace a povzbuzení a jeho bezpodmínečná láska ve mně budou žít navždy. Bude mi nesmírně chybět, ale vím, že je teď v míru a očarovává nebesa melodií a moonwalkem.

 

Mám tě rád Michaele

- Wade Robson (2009)


 

 

Wade Jeremy William Robson (17. 9. 1982) je australský tanečník, režirér, producent, autor písní a úspěšný choreograf.

Objevil se v Jacksonových videích Black or White, Jam a Heal the World. Hrál v několika filmech. Režíroval hudební videa umělců jako N´Sync či Britney Spears. Spolupracoval s Backsreet Boys a sám vydal dvě desky. Pracoval/pracuje jako choreograf představení Cirque du Soleil: Chris Angel Believe, turné American idols LIVE! či So You Think You Can Dance apod.

V roce 2003, kdy byl Michael Jackson obviněn ze zneužívání dítěte, se za Michaela veřejně postavil a popřel, že by dělal cokoliv špatného. U soudu pak svědčil společně se svou matkou a sestrou na staně Michaelovy obhajoby. V dalších letech se podílel na mnoha projektech na Michaelovu počest.

 

 

"Jeho srdce je tak ryzí. Nemá žádnou představu o normálním životě."

Wade Robson o Michaelovi, 2003
 

 

V roce 2013, 4 roky po Michaelově smrti, Wade najednou začal tvrdit, že ho MJ v dětství 7 let sexuálně zneužíval. Wade nejdříve prohlásil, že trpěl zastřenou pamětí, která se mu vrátila po sezení s psychiatrem, pak ale řekl, že si vše celou dobu pamatoval, ale teprve teď (ve svých 30ti letech) mu došlo, že šlo o zneužívání. Jeho prohlášení se objevilo v době jeho kariérního krachu a soudního sporu Jacksonovy rodiny s firmou AEG a je obecně považováno za směšné a naprosto neodůvodněné, za pouhým účelem získání peněz z Michaelovy pozůstalosti.